نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1906
-
الف
+

«ناصر ملک مطیعی» درگذشت

«ناصر ملک مطیعی» بازیگر مشهور سینمای ایران درگذشت.

«ناصر ملک مطیعی» بازیگر پیشکسوت سینمای ایران پس از گذراندن یک دوره بیماری و گذراندن یک هفته در بیمارستان، در اولین دقایق روز شنبه ۵ خرداد/جوزا درگذشت.

به گزارش آی فیلم2، « ناصر ملک مطیعی» کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ۲۲ فروردین/ حمل ۱۳۰۹ در تهران به دنیا آمد. از سال ۱۳۲۸ با ایفای نقش در فیلم «واریته بهاری» ساخته پرویز خطیبی وارد عرصه بازیگری شد و تا سال ۱۳۵۷ در بسیاری از فیلم‌های ایرانی پیش از انقلاب نقش‌های ماندگاری را ایفا کرد و با کارگردان‌های مطرحی همچون علی حاتمی، مسعود کیمیایی، ایرج قادری، محمدعلی فردین، امیر شروان، فریدون ژورک، شاپور قریب، سیامک یاسمی، ساموئل خاچیکیان و… همکاری داشت.

او مجموعا در ۹۹ فیلم سینمایی و یک سریال تلویزیونی ایفای نقش کرد. نقش‌هایی همچون فرمون در فیلم «قیصر» ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۴۸، آسید مصطفی در فیلم «طوقی» ساخته علی حاتمی در سال ۱۳۴۹، مرشد در فیلم «پهلوان مفرد» ساخته امان منطقی در سال ۱۳۵۰، قلندر در فیلم «قلندر» ساخته علی حاتمی در سال ۱۳۵۱ و امیرکبیر در سریال «سلطان صاحبقران» ساخته علی حاتمی در سال ۱۳۵۴ از نقش‌های به یادماندنی ملک مطیعی بود.

او همچنین نویسنده چهار فیلم «جاده زرین سمرقند»، «میلیونر فراری»، «یک پارچه آقا» و «مردها و جاده‌ها» و تهیه‌کننده فیلم «میلیونر فراری» بود.

آقای ملک‌مطیعی با ایفای شمار زیادی از نقش‌های ماندگار سینمای ایران به چهره‌ای معروف و مشهور در میان ایرانیان تبدیل شده است و با وجود سال‌ها خانه نشینی اجباری در میان نسل جوان هم طرفداران بسیار دارد.

ن ذ

نظر شما
ارسال نظر